2019-02-10 10:55:22

3631

2019 Sayfa İçi SEO En Son Trendleri

Bu makalemizde 2019 Sayfa İçi SEO En Son Trendleri hakkında biraz bilgilendirme yaptık. Web Sitesi Güvenliği Anahtar Kelime Hedefleme, Resim alt metinleri, Meta açıklamaları, Haber başlıkları...

2019 Sayfa İçi SEO En Son Trendleri

2019 Sayfa İçi SEO En Son Trendleri ; İşletmeniz hangi endüstride çalışırsa çalışsın, potansiyel müşterilerinizin birçoğu, sorunlarına çözüm bulmak için arama motorlarını kullanıyor. Web siteniz arama sonuçları sayfalarında iyi performans göstermiyorsa, almanız gereken performansı rakiplerinize kaptırıyor olabilirsiniz. Belki de bu sorun sayfa içi SEO stratejinizin yanlış olmasından kaynaklanıyor olabilir.
Arama sıralamanızı artıracak bazı denenmiş ve gerçek SEO teknikleri var, ancak düzenli Google algoritma güncellemeleriyle, 2019 ve sonraki sürümlerde çevrimiçi görünürlüğünüzü en üst düzeye çıkarmak için optimizasyon stratejilerinizi güncellemeniz çok önemli.
Bu makalede, size yardımcı olmak için çeşitli sayfa optimizasyon stratejileri göstereceğiz:
Marka bilinirliği ve güvenilirliği oluşturmak için Google ve diğer arama motorlarında daha üst sıralarda bulunun. Dönüşümleri artırmak için daha alakalı web sitesi trafiğini artırın.
Sayfa içi sıralama faktörleri iki geniş kategoriye ayrılabilir:
1. Hedef Sıralaması Faktörleri
Google, içeriğini yalnızca değerini belirlemek için analiz etmez, aynı zamanda insanların web sayfalarınızla nasıl etkileşime girdiğine de bakar. Ziyaretçiler birkaç saniye sonra takılıyor veya arama sonuçlarına geri dönüyor mu? Sitenizdeki diğer sayfalara geçiyorlar mı? Güçlü katılım ölçümleri, Google a içeriğinizin iyi bir şekilde sıralanmayı hak ettiğini gösterir.
2. Teknik Sıralama Faktörleri
Diğer yandan teknik faktörler, HTML biçimlendirme, semantik mesafe ve şema işaretlemesi gibi sayfa öğelerine bakın. Bu faktörler dikkat çekici olmasa da, sayfa performansınızda büyük fark yaratabilir.Katılım sıralaması faktörleri, İçerik değeri, içeriğinizin kalitesi, sayfadaki en önemli sıralama faktörüdür. Sayfanızda birçok faktör arasında çok büyük bir rekabet olabilir, ancak kaliteli SEO içeriği hala kalabalık arasında öne çıkacaktır.
Herhangi bir deneyimli çevrimiçi pazarlamacının SEO hakkında size söyleyeceği ilk şeylerden biri, önce insan okuyucularınız için yazmanız gerektiğidir.
Değerli içerik, ziyaretçileri sayfanızda tutar, hemen çıkma oranlarını düşürür ve arama sıralamanızı güçlendirir.
2018’deki Google algoritması güncellemeleri, Google ın bir web sitesinin içeriğinin derinliğine ve genişliğine daha da yoğunlaştığını ortaya koydu.
Son zamanlarda yapılan çok sayıda çalışma, uzun form, derinlemesine içerik ve daha yüksek arama motoru sıralamaları arasındaki ilişkiyi göstermiştir.
Google ın Mart 2018 de yayınladığı adsız bir güncelleme, alaka düzeyi ile ilgiliydi ve çekirdek algoritmalarında önemli bir değişiklik oldu.
Google dan John Mueller şunları söyledi: Yaptığımız güncellemeler, hangi sitelerin belirli sorgularla alakalı olduğunu bulmaya çalıştığımız yerlerin alaka düzeyi hakkında.
2019 da Google, derin ve değerli içerik sağlayan siteleri ödüllendirmeye devam edecektir. Kullanıcılara en iyi yanıtları vermek istiyor ve insanların en ilgi çekici ve kullanışlı bulduğu web sitelerini öne çıkaracak.
Öyleyse bir içerik pazarlamacısı olarak nasıl tepki vermelisiniz?
İçeriğinizi verilen bir soru için internette en iyi cevap haline getirmeye çalışın.
Kimsenin yapmadığı soruları cevaplayın.
İlgili kaynaklara bağlantılar ekleyin.
Katılımı artırmak için grafikler, fotoğraflar ve videolar ekleyin.
Kırık linklerden ve kopya içeriklerden kurtulun.
Sayfa yükleme sürelerini optimize edin.
Kullanıcı deneyimi :
İçerik değeri kadar önemli olan her bit kullanıcı deneyimidir. Web tarayıcıları genellikle kısa bir dikkat süresine sahip olduklarından, içeriğin kendisi kusursuz olsa bile, ziyaretçileriniz sitenizde kolayca gezinemezlerse hızla geri döneceklerdir.
Web sitenizin gezinme öğeleri kolayca anlaşılabilir olmalıdır. Tasarımınız estetik açıdan hoş ve marka imajınızla tutarlı olsa da gösterişli grafikler ve sıra dışı gezinme özellikleri için kullanılabilirliği asla feda etmemelisiniz.
2019 da kullanıcıların sitenizle etkileşime girme şekilleri arama sıralamasını daha da etkileyecektir.
Kitlenizin metin, resim veya videoyu tercih edip etmediğini bilmek yardımcı olacaktır. Bir arama sorgusu girdikten sonra arama yapanların bulmak istediklerini tahmin etmeye çalışın ve sonra yanıtı en ilgi çekici biçimde sağlayın. Ardından, ilk sorgudan sonra olabilecek soruları takip etmek için cevaplar verin.
Site hızı da önemli bir faktördür. Yavaş bir web sitesi yalnızca ziyaretçileri sürüncemeye götürmekle kalmaz, aynı zamanda bu sırada arama sıralamanızı da etkiler. Temmuz 2018 de, Google internetteki en yavaş siteleri etkileyen bir mobil hız güncellemesi yayınlamıştı.
Tıklama Oranı (TO) ve Bekleme Süresi
Google kısa süre önce, makine ve öğrenme algoritması olan Rankbrain i içerik ve linklerden sonra üçüncü en önemli sıralama faktörü olarak ilan etti. Rankbrain, Google ın arama sorgularının amacını anlamalarına ve kullanıcılara daha alakalı sonuçlar sunmalarına yardımcı olur.
TO ve bekleme süresi Rankbrain in kilit referans noktalarından ikisi olduğundan, bu ölçümlerin iyileştirilmesi SEO başarısının anahtarıdır. 2019 da Rankbrain i optimize etmek için:
İçeriğinizin girişinde yani ilk paragrafta anahtar kelime veya konuyu ele alın.
Hangi konuları ele alacağınız konusunda erken açıklama yapın (makaleye başlamadan kısa kısa başlıkları yazabilirsiniz).
Jargonsuz bir dil kullanın ve biçimlendirmeyi temizleyin.
Tıklama yemi tarzı başlıklarından kaçının.
Daha derinlemesine içerik oluşturun.
Meta açıklamada içeriğinizi okumanın yararlarını vurgulayın.
İlgili içeriğe dahili bağlantılar ekleyin.
Etkileşimi artırmak için net harekete geçirme ifadeleri kullanın. (olabilir, belki de, yapacaklar sanırım gibi çelişkili cümlelerden kaçının)
Sesli arama
Daha fazla tüketici mobil sesli arama kullanıyor ve akıllı hoparlörlerin satışları artıyor. Statista ya göre akıllı hoparlörler için birim satışları 2019 da artacak.
Bu teknoloji için hala ilk günler, ancak sesli aramanın kullanıcı davranışı ve içerik etkileşimi üzerindeki etkisi göz ardı edilmemelidir.
Web sitenizi sesli arama için nasıl optimize edebilirsiniz:
Anahtar makaleleriniz, şirket detaylarınız ve etkinlikleriniz için şema işaretlemesini web sitenize nasıl ekleyeceğinizi öğrenin .
Başlamak için Google ın yapısal veri biçimlendirme yardımcısını kullanın.
Sitenizi yerel arama için optimize edin.
Hedef kitlenizin sorma olasılığı en yüksek olan sorularla eşleşen uzun kuyruk anahtar kelime öbekleri ekleyin.
Popüler soruları açık ve net bir şekilde cevaplayın.
Ürün ve hizmetlerinizle ilgili soruları ve cevapları ekleyin.
Sosyal paylaşım
Sosyal medya, içerik dağıtım stratejinizin büyük bir bölümünü oluşturur.
İçeriğiniz için twitter kartı ve facebook açık grafik işaretlemesi dahil etmek ve her içeriğe popüler ve alakalı ağlar için sosyal paylaşım düğmeleri eklemek gibi paylaşmayı kolaylaştırmak için atabileceğiniz birkaç adımı uygulayın.
Mobil ilke
Mart 2018 de, Google, web sitelerinde ne kadar mobil dostu olduklarına göre sıralamada öncelik veren mobil ilk dizini resmi olarak sundu. Google şimdi yanıt veren web tasarımını kullanmanızı tavsiye ediyor, bu nedenle web siteniz hazır değilse, büyük miktarda trafiği kaçıracaksınız.
İçeriğiniz herhangi bir cihazda erişilebilir ve eğlenceli mi? Siteniz Google ın mobil uyumluluk testini geçti mi?.
Video
Cisco tarafından yapılan bir analize göre, rekabete ayak uydurmak için sitenize 2021 yılına kadar mümkün olan en çok video içeriğini eklemeniz gerekiyor. Analize göre 2021 de arama sonuçlarının %82 si videolu içeriklerden olacak. Bununla birlikte sitenize video eklemek aynı zamanda youtube gibi bir sitenin de desteğini alacağınız anlamına geliyor.
Ayrıca videolu içerik, sitenizde kalma süresinin artmasına ve sayfalarınızın daha çekici görünmesine yardımcı olacaktır. Arama motorlarının video içeriğinizi anlamasına yardımcı olmak için:
Hedef anahtar kelimeleri içeren video için açıklayıcı bir başlık ekleyin.
Sayfanızın geri kalanının videoyla alakalı olduğundan emin olun.
Videonun bir transkripsiyonunu ekleyin.
Paylaşımları artırmak için videoları sayfanın üstüne yerleştirin.
Videoya dikkat çekmek için bir CTA kullanın.
Başlıklar ve Meta Açıklamaları
Pek çok insan meta açıklamaları teknik bir özellik olarak düşünürken, ben size meta açıklamanın, site veya sayfanın özeti olduğunu söyleyeceğim.
Google da arama yaptığınızda, hemen hemen her sonucun, genellikle insanların içerikle ilgili ilk deneyimi olacak olan kısa bir açıklama ile birlikte çıktığını görmüşsünüzdür.
Meta açıklama, web siteniz için SEO içeriğine geldiğinde, potansiyel ziyaretçilerinizi bağlantıya tıklamaları ve sitenize bakmaları için teşvik etme şansı verdiğinden, en önemli unsurlardan biridir.
Genellikle birincil ve ikincil anahtar kelime öbeklerinizi meta açıklamalarınızda kullanmanız tavsiye edilir, oysaki izleyicilere ilerlemeye karar vermeleri yeterince yararlı ve ilgi çekici bir meta açıklama yazılması ondan daha önemlidir.
Google şimdi başlık uzunluğunu 70 - 71 karaktere çıkardı, bu yüzden başlığınızın kelimelerinin daha fazlası SERP lerde (arama sonuçları) görünecek. Arama motoru ayrıca meta açıklamalarda daha fazla karakter gösteriyor, böylece burada daha fazla anahtar kelime ekleyebilirsiniz.
Bu yeni karakter sınırlamalarından en iyi şekilde yararlanmak için, SERP lerden gelen tıklamaları teşvik etmek amacıyla en üst sıradaki sayfalarınızın meta açıklamalarını yeniden yazmayı deneyin.
Teknik Sıralama Faktörleri
Düzenli Erişilebilirlik
Yaptıkları işte sürekli olarak daha iyi hale gelmelerine rağmen, arama motoru tarayıcıları insanlar kadar verimli ve ayırt edici olmaktan hala çok uzak, bu nedenle web sayfalarınızın tam erişilebilir olmasını sağlamak için ek adımlar atmanız gerekiyor.
Örneğin, arama motorları görsel içeriği kategorize etmekte zorluk çekmektedir, bu nedenle herhangi bir görüntü ve videoya alt metin ve başlıklar eklenmesi şarttır.
Ayrıca, web sitenizi güçlendirmek için bir içerik yönetim sistemi (CMS) kullanıyorsanız, URL leri sabit tutmalısınız.
Kaçınılması gereken başka bir şey de yinelenen içeriktir. Yinelenen içerik olması gerekiyorsa, söz konusu URL leri web sitenizin kök dizinindeki robots.txt dosyasında listeleyerek yinelenen içeriğin arama motoru tarayıcılarından engellendiğinden emin olun. Son olarak, her web sitesine, özellikle CMS kullananlara, bir XML Site Haritası gerekiyor.
Anahtar Kelime Hedefleme
Kullanımları daha yeni arama motoru algoritması güncellemeleriyle vurgulanmış olsa da anahtar kelimeler hala SEO nun önemli bir parçasıdır. Anahtar kelime yoğunluğu ve aşırı optimize edilmiş metin gibi tarihli ve etkisiz yöntemlere dikkat etmediğiniz sürece, yine de uygun anahtar kelimeleri hedeflemeli ve bunları içeriğinizde ve çeşitli sayfa öğelerinde akıllıca kullanmalısınız.
En iyi sonucu almak için, birincil anahtar kelime öbeğinizi aşağıdaki öğelerde kullanmaya devam edin:
URL ler
Başlıklar
Giriş paragrafları
Resim alt metinleri
Meta açıklamaları
Haber başlıkları
Anahtar sözcüklerinizi içeriğinizin gövdesinde birkaç kez kullanmaktan çekinmeyin, ancak hiçbir şekilde göze çarpmadıklarından emin olun. Anahtar kelime kullanımı her zaman mantıklı ve alakalı olmalı ve okuyucularınız bunu asla fark etmemelidir.
Anahtar kelime hedeflemedeki heyecan verici bir gelişme, topikal optimizasyondur. Topikal optimizasyona sahip (ana başlık kümeleri olarak da bilinir) fikri, tek tek anahtar kelimeler yerine bir konu (anahtar kelimeler grubu) için optimize etmenizdir.
Eş anlamlılar ve Yakın Varyantlar
Arama motorları, arama sorgularının arkasındaki anlamı çözmek için giderek daha karmaşık teknikler kullanıyor. Google dan yapılan araştırmalar, anlamsal endekslemenin aramaların yaklaşık yüzde 70 inde bir rol oynadığını göstermektedir. Daha fazla eş anlamlı ve yakın kelime ve kelime öbeği eklemek, Google’a web sitenizin neyle ilgili olduğunu daha net gösterir ve belirli arama sorguları için sıralamalarınızı yükseltmeye yardımcı olmalıdır.
Anlamsal Mesafe
Karmaşık algoritmalar cümlelerin ardındaki anlamı ve metin bloklarını belirlemek için kullanılır. Arama motorları bunu, HTML öğelerinde benzer kelimelerle kelime öbekleri arasındaki mesafeyi inceleyerek yapar. Örneğin, günlük egzersiz ve kardiyovasküler zindelik aynı cümlede ortaya çıkıyorsa, ifadelerin farklı paragraflarda göründüğünden daha alakalı olmaları muhtemeldir. Başlıklar ve listelerin daha fazla alaka düzeyi puanı kazanması da olasıdır.
Şema İşaretlemesi
Google ayrıca arama snippet'lerine daha fazla önem vermeye başladı. Bu, daha fazla sayıda araştırıcının organik arama sonuçlarının görünürlüğünü azaltacak cevap kutuları, bilgi grafikleri ve karuseller ile sunulacağı anlamına gelir.
İçeriğinizi arama motorları için daha anlamlı hale getirmek için şema işaretlemesini kullanın. Bu, içeriğinizin öğeleri arasındaki belirli ilişkileri tanımlamanın bir yoludur ve gelişmiş arama motoru listelerine veya zengin snippet lere yol açabilir. Örneğin, bazı listelerin yanında gördüğünüz yıldız derecelendirmeleri şema işaretlemesi nedeniyle var. Web sitenize yapılan tıklama oranlarını önemli ölçüde artırabilirler.
Özel snippet lerde gösterilme şansını artırmak için:
Hedef kitleniz tarafından sorulan belirli soruları cevapladığınızdan emin olun.
Okunması ve taraması kolay olan derinlemesine içerik sağlayın.
İçeriğinizi numaralı adımlar, listeler ve başlıklarla temizleyin.
Sık sorulan soruları cevaplayan içeriği tanıtmak için sosyal medyayı kullanın.
Web Sitesi Güvenliği
Google şimdi güvenli HTTPS sitelerini tercih ediyor ve 2019 da TLS’yi (Aktarım Katmanı Güvenliği) ekleyemeyen yayıncıları web sitelerine ceza vermeye başlayacağını açıklıyor. TLS, eski SSL protokolünü çoğu yayıncının kullandığı şifreleme olarak değiştirmiştir.
Kullanıcılarınızın bilgilerini ve bilgilerinizi bilgisayar korsanlarından koruduğundan, HTTP yerine HTTPS kullanmak mantıklıdır. Ayrıca, kullanıcı deneyimini de geliştirir, çünkü web siteniz güvenli değilse Google, ziyaretçileri uyarır ve daha yüksek hemen çıkma oranlarına yol açar.
On-Page SEO ya Daha İyi Bir Adım Listesi
İster başlangıç seviyesi ister daha gelişmiş bir pazarlamacı olun, işte sayfa SEO nuzun çizilmeye hazır olduğundan emin olmak için 11 sayfalık sayfa optimizasyon kontrol listemiz:
Belirli soruları cevaplayan benzersiz içerik yayınlayın.
Site hızını ve navigasyonunu optimize edin.
Tıklama oranlarını iyileştirmek için başlıkları ve meta açıklamaları optimize edin.
Bekleme süresini artırmak için zorlayıcı, derinlemesine bir kopya yazın.
Sesli arama için içeriği optimize edin.
Sosyal paylaşım düğmelerini görüntüleyin.
Duyarlı web tasarımını kullanın.
Video içeriğine yatırım yapın.
Anahtar kelimeler kullanın ve doğal görünen ve sayfalarla alakalı değişkenler kapatın.
Şema işaretlemesini kullan.
Web sitenizi HTTPS ile güvenceye alın.
Özetle
SEO sürekli evrim geçiriyor ancak temel bilgiler değişmedi. Google’ın ana kaygısı kullanıcılarıdır, bu nedenle kullanıcı katılımı ve en zengin içerik deneyimlerine odaklanmaya devam edecektir.
Sonunda, arama motorları artık dilin nüanslarıyla başa çıkmak için daha donanımlı olduklarından, sayfa içi optimizasyon insanlar için içerik oluşturma veya satın almadan daha fazlasıdır.
Hedef kitlenize istediklerini vererek değer ve kullanıcı dostu bir deneyim sunmaya odaklanın. Bu, çabalarınızı geleceğe dönük olarak korumanıza yardımcı olacak, böylece yaklaşan algoritma güncellemeleri web sitenize zarar vermeyecektir.
Tüm bu stratejileri aklınızda bulundurun; sayfadaki SEO nuzu geliştirebilir ve umarım SERP 'lerdeki rekabetin üzerine çıkabilirsiniz.


2019 Sayfa İçi SEO En Son Trendleri : 2019 Sayfa İçi SEO En Son Trendleri